سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طریقه استفاده پل دندان مصنوعی چگونه میباشد

مراحل پل دندانی چگونه است +طریقه استفاده در سال 2024

    نظر

هیچ میدانید  یکی از روش های کاشت دندان استفاده از دندان مصنوعی است. در این صورت نیازی به ایمپلنت نیست، یک رابط پلاستیکی همرنگ لثه در دندان کاشته می شود. به این ترتیب می توانید به راحتی در اطراف حرکت کرده و دهان خود را تمیز کنید.یکی از ارزان ترین روش های قرار دادن دندان های جدید است و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست می آید. اما ثبات دندان ها به وضعیت فک و آناتومی حفره دهان بستگی دارد. همچنین برخی از بیماران متذکر شدند که پروتزهای دندانی که در قسمت پایینی قرار داده شده بودند در جای خود لیز خوردند.


طریقه استفاده و نگهداری از دندان مصنوعی



طریقه استفاده و نگهداری از دندان مصنوعی :


دندانپزشکان اغلب اصرار دارند که از پروتزها در شب و در چند نوبت اول هنگام خواب استفاده کنند زیرا ممکن است برای کسی که برای اولین بار دندان مصنوعی را امتحان می کند ناآشنا باشد، اما پس از مدتی از استفاده از پروتز هنگام خواب در شب خودداری کنید. شما مجبور نیستید هنگام خواب پروتز خود را بردارید، اما انجام این کار باعث می شود لثه ها استراحت کنند و آسیب کمتری ببینند.پس از استفاده از پروتز باید آن را در محیطی مرطوب قرار داد تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. مواد شوینده یا یک لیوان آب گزینه های خوبی برای نگهداری پروتز شما هستند.


 

پل دندانی چیست

 



پل دندانی چیست :


اگر دندانی از دست رفته باشد، می توان آن را با بریج پر کرد. این روشی است برای پر کردن فضای خالی دندان ها با برش دو دندان مجاور و قرار دادن سه دندان مصنوعی متصل به یکدیگر بر روی دندان های اطراف.بریج بخشی ثابت از پروتز پارسیل است که به طور دائم جایگزین دندان های از دست رفته می شود، دندان های دو طرف فضای خالی را می پوشاند و دندان های مصنوعی را به هم متصل می کند. سپس پاها با سیمان در جای خود چسبانده می شوند. بریج ها علاوه بر پرکردن فضاهای خالی از حرکت دندان های مجاور جلوگیری می کنند.

 

 

مراحل پل دندانی چگونه است



مراحل پل دندانی چگونه است:

یک دندانپزشک حرفه ای یک ماده خمیر مانند را در دندان از دست رفته قرار می دهد تا آن ناحیه را شکل دهد.برای قرار گرفتن 3 دندان مجاور باید دندان های مجاور را بریده و قالبی روی آن ها قرار داد.س از تراش دندان های مجاور، آنها را در آزمایشگاه برای ایجاد بریج شکل می دهند.پس از ساخت بریج، آن را روی دندان های خود قرار دهید. هنگامی که کل فضا پوشانده شد و بریج جا افتاد، روی دندان از دست رفته چسبانده می شود.



جمع بندی :

پروتز متحرک یکی از راه حل های درمان دندان های از دست رفته و رسیدن به لبخندی زیبا است و به دو صورت کامل یا جزئی قابل استفاده است. این دندان ها روز و شب استفاده می شوند و در هنگام استراحت از دهان خارج می شوند تا به لثه آسیب نرسانند. پروتزهای متحرک کامل برای افرادی است که تمام دندان های خود را از دست داده اند، اما پروتزهای متحرک جزئی برای افرادی ساخته می شوند که برخی از دندان های خود را از دست داده اند.