سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طریقه استفاده پل دندان مصنوعی چگونه میباشد

انواع دستگاه سیل القایی پلمپ کننده جدید بزرگ

    نظر

انواع دستگاه پلمپ پلاستیک سیل القایی پلمپ کننده جدید بزرگ

 

 

 

 

 

دستگاه سیل از جمله دستگاه های بسته بندی بسیار پرکاربرد و پر استفاده برای بسته بندی انواع سالاد و سبزی، فلافل و ناگت، انواع نوشیدنی ها، عسل و مربا و ترشی و ... می باشد.

 

 

 

استفاده از حرارت و یا امواج القایی به همراه پرس، برای چسبانیدن سلفون و یا فویل آلومینیوم در جهت پلمپ انواع بسته بندی ها مبنای کار انواع دستگاه های بسته بندی سیل می باشد. همین امر انواع دستگاه های سیل را به دو دسته اصلی تقسیم کرده است که دستگاه سیل حرارتی و دستگاه سیل القایی هستند. تفاوت اصلی در این دو دستگاه سیل روش تولید گرما و چسباندن و یا همان سیل کردن می باشد که در نوع حرارتی این کار توسط یک المنت برقی انجام می شود و در نوع القایی همانطور که از اسم آن مشخص است از امواج القایی برای گرم کردن فلز آلومینیوم استفاده می شود.

در این مقاله قصد آن داریم که در مورد جزئیات و مشخصات کلی و اصلی دستگاه های سیل حرارتی و القایی توضیحاتی ارائه داده و سعی کنیم اطلاعات هموطنان مان را در این زمینه توسعه داده و نگاه کاملی به آنها قبل ار خرید هر دستگاه سیل داده باشیم.

 

دستگاه دوخت پلاستیک

خرید دستگاه دوخت پلاستیک

انواع دستگاه سیل القایی

دستگاه پلمپ پلاستیک

دستگاه پلمپ پلاستیک

دوخت پدالی المنتیپلمپ

 

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع دستگاه های سیل حرارتی و القایی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

انواع دستگاه سیل حرارتی

انواع دستگاه سیل حرارتی برای استفاده در موارد و کاربرد های مختلف طراحی و ساخته می شوند که در ادامه به تفصیل در مورد آنها بحث خواهیم کرد. مبنای عملکردی سیل حرارتی به این صورت است که ظرف یکبار مصرف در درون دستگاه قرار می گیرد و سپس توسط قالب هولدر به داخل دستگاه می رود، در این مرحله کلگی دستگاه با استفاده از المنت حرارتی و پرس سلفون را به دهانه ظرف چسبانده و تیغه برش دور تا دور ظرف را برش دو سلفون اضافی را جدا می کند. پس از انجام سیل ظرف به بیرون از دستگاه هدایت شده و از دستگاه خارج می شود. برای انجام پروسه مذکور روش ها و مکانیزم های مختلفی طراحی و ساخته شده است که هر کدام برای تیراژ خاص، عملکرد و هدف خاص به کار می رود.

 

انواع دستگاه سیل

 

از جمله مکانیزم های مورد استفاده در دستگاه های سیل حرارتی می توان به سیل های رومیزی کشویی، روتاری، خطی و ... اشاره کرد که به ترتیب ذکر شده برای تناژهای بالاتر کاربرد دارد. به عنوان مثال سیل حرارتی رومیزی معمولا برای تناژهای کم، رومیزی روتاری برای تناژهای متوسط و سیل ریلی خطی برای تناژهای بالا کاربرد دارد. هر کدام از دستگاه های سیل مزایا و ویژگی های خود را دارد و در جای خود بهترین انتخاب است، دستگاه سیل رومیزی بسیار کوچک و جمع و جور است و با هزینه بسیار اندک می تواند کار یک تولیدی کوچک را انجام داده و حتی در منازل هم جانمایی شود. راحتی کار کردن با آن و عدم نیاز به کمپرسور و تجهیزات جانبی و ... باعث شده است که اپراتور های تازه کار و تولیدی های کوچک بیشترین استقبال را از این نوع دستگاه سیل داشته باشند.

انواع دستگاه سیل القایی

انواع دستگاه سیل القایی به شکل های مختلف طراحی و ساخته می شوند. دستگاه های سیل القایی از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد در صنعت می باشند که با تکنولوژی جدیدتر و بهتری که دارند نسبت به دستگاه های سیل حرارتی مزیت های خاصی دارند.

از جمله مزایای دستگاه سیل القایی سیل کردن بدون تماس و با سرعت بسیار بالاست. مزیت دیگر آن عدم وجود قطعات مکانیکی زیاد در دستگاه و در نتیجه عمر بالای دستگاه و هزینه سرویس و نگهداری بسیار پایین آن است.

مزیت دیگر دستگاه سیل القایی نسبت به دستگاه سیل حرارتی عدم التزام به قالب خاص است، به این معنی که شما با داشتن یک سیل القایی می توانید انواع ظروف و ابعاد را بسته بندی کنید، در حالی که سیل حرارتی کاملا به قالب ظرف محدود است.

دستگاه سیل حرارتی نسبت به سیل القایی دو مزیت دارد، یکی اینکه در سیل القایی ظرف حتما باید درب داشته باشد و بدون درب امکان سیل وجود ندارد، و اینکه در این نوع سیل حتما باید از سلفون آلومینیوم دار استفاده کرد.